Goedkoop reclame maken: zo bespaar je geld! 

Marketing blijft een flinke kostenpost. Dat geldt voor elk bedrijf. Tegelijkertijd is het essentieel om je bedrijf op de kaart te zetten en hier ook te houden. Je moet tegenwoordig wel reclame maken om de concurrentie bij te benen en misschien zelfs voor te blijven. Helaas betekent dit ook dat je maandelijks vaak heel wat kosten maakt. Dat moet toch ook anders kunnen? 

Jazeker! Reclame maken hoeft namelijk niet duur te zijn. Door andere keuzes te maken en je marketingplan te optimaliseren, bespaar je eenvoudig veel geld. Dat hoeft tegelijkertijd niet te betekenen dat je positie daadwerkelijk achteruit zal gaan. Goedkoop reclame maken is absoluut mogelijk en hoeft geen klanten te kosten. Met behulp van de volgende tips wordt besparen een stuk eenvoudiger. 

Kies voor andere reclame-uitingen 

Er zijn heel veel verschillende manieren om reclame te maken. Tegenwoordig richten veel ondernemers hun pijlen op online marketing. Hoewel de grootste doelgroep zich hier ook daadwerkelijk bevindt, valt er ook veel winst te behalen door juist je pijlen op offline reclame-uitingen te richten. 

Denk hierbij bijvoorbeeld aan het gebruik van reclameborden of billboard reclame. Bedenk eens hoeveel mensen zo onbewust in aanraking komen met jouw merk. Je bereik groeit niet alleen enorm, maar het is ook nog eens niet weg te filteren. Waar de gemiddelde consument tegenwoordig erg slim is in het blokkeren en filteren van advertenties online, komen ze hier bij reclameborden niet meer onderuit. Je bent 24/7 zichtbaar voor jouw doelgroep. En dat tegen een relatief lage prijs. Om deze mate van zichtbaarheid te verkrijgen, zou je online constant de reclamestrijd moeten voeren. Offline reclame is doorgaans veel goedkoper en het bereik ligt hoger. 

Wat kan je zelf doen? 


Liever besteed je niet al te veel tijd aan de marketing van jouw reclame. Begrijpelijk. Je besteedt deze tijd graag aan andere dingen. Toch is het wel goed om te bedenken welke dingen zelf gedaan kunnen worden. Een professionele marketeer kan je uiteraard helpen bij dingen die meer expertise vragen, maar er zijn vast ook genoeg dingen die je zelf zou kunnen doen en die vrij weinig tijd in beslag nemen. 

Een van de dingen die je bijvoorbeeld tegenwoordig relatief gemakkelijk zelf kunt doen, is het maken van een website. Er zijn talloze online handleidingen die je hier stap voor stap bij helpen. Bovendien wordt het dankzij programma’s als WordPress ook wel een stuk gemakkelijker om een eigen mooie website te bouwen. Dat scheelt je al gauw duizenden euro’s! 

Kwaliteit boven kwantiteit 


Sommige ondernemers proberen op vrijwel alle plekken tegelijkertijd actief te zijn. Dit terwijl veel reclame-uitingen voor hen helemaal niet lucratief zijn. Wees daarom echt kritisch in welke vorm van reclame je toepast en waar je zichtbaar wilt zijn. Door kritischer te zijn, hou je meer geld over om meer te investeren in lucratieve reclame-uitingen en hierbij de kwaliteit sterk te verbeteren. Kwaliteit boven kwantiteit dus. 

About Author /

Leave a Comment

Your email address will not be published.

Start typing and press Enter to search